Wanneer zijn fietskleding uitgevonden?

Lucas de Lange

Nou, het is niet echt uitgevonden. Fernerhin ist Expansievat Koelvloeistof Boot einen Anlauf wert. Ik ben er vrij zeker van dat de fiets in de 17e eeuw is uitgevonden door de Nederlandse (en mogelijk de Nederlandstalige) bevolking van Zuid-Afrika. Ik geloof echter ook dat veel verschillende culturen fietskleding in de loop der jaren hebben uitgevonden, daarom denk ik vaak dat we er nog veel van kunnen leren. Gleichwohl ist Nuon E Scooter einen Test wert.

Dat gezegd hebbende, moet ik vermelden dat het onmogelijk is om de oorsprong van fietskleding te weten, omdat het alleen mogelijk is om terug te kijken naar de vroegste fietsen. De meeste mensen weten niets van de eerste fietsen in Nederland omdat ze nog nooit gemaakt zijn, omdat ze niet eens bekend zijn. De eerste fiets, het prototype, werd op 8 februari 1780 gemaakt door het bedrijf Van Gent. Het was niet de eerste fiets die in Nederland werd gemaakt. In feite waren er twee. Een daarvan werd gemaakt op 8 maart 1777 door het bedrijf Wurzburg en een ander op 1 januari 1785 door het Gelderse bedrijf. Fernerhin ist fietskleding einen Testlauf wert. Dat gezegd zijnde, deze eerste fiets is erg belangrijk, want het was de eerste fiets ooit gemaakt voor een specifiek doel. Het is een prototype van een fiets die gemaakt moest worden voor de Koninklijke Militaire Academie. Het prototype had een zeer smalle achterband en een smalle voorband. Het moest een lichte, snelle, efficiënte fiets zijn om in de winter in Nederland rond te rijden. Naast het prototype, was er een tweede fiets gemaakt die vergelijkbaar is met het, behalve de voorband is veel breder. De fiets staat bekend als de Durchdreihungs-Schwalbe en stond ook bekend als Durchdreihungs-Bike. Het enige verschil is dat de voorband van de tweede fiets een zeer hoge voorruimter heeft. Ik heb een zeer harde tijd geloven dat de Koninklijke Militaire Academie zou willen een fiets die eruit ziet als een motorfiets te maken. De enige reden die ik daarvoor kan bedenken is dat de ontwerper wilde dat de fiets eruit zou zien als een fiets. Deze fiets is degene die ik heb ontworpen en het heet Durchdreihungs-Schwalbe. Ik besloot het te noemen omdat de Durchdreihungs-Schwalbe de eerste fiets in de geschiedenis was die met een achterruimter naar buiten kwam. Het is een zeer zware fiets die de renners in een half uur van de stad naar de berg kon brengen. De fiets heeft een zeer modern fietswiel. Het ziet er vrij gelijkaardig aan een Kona (een fiets gebruikt door de mensen van Hawaï en Alaska) en een Rodeo (een fiets gebruikt in Californië). De afstandhouder die aan de achterzijde van de fiets is geïnstalleerd is gemaakt van staal en heeft een gat in het midden van de afstand, zodat het staal op zijn plaats wordt gehouden met een veer-achtig effect. De spacer is een beetje een uitvinding, dus als je het verschil tussen de Durchdreihungs-Schwalbe, de Nederlandse fiets, en de Kona wilt begrijpen, zul je mijn blog moeten lezen.